Logistic Coordinator, ROL, Jönköping

The ROL group of companies is a privately-owned business with a rich history that dates back to 1985. For over 30 years, ROL and our subsidiaries have developed and supplied products and solutions used in thousands of retail stores and offices around the world. Our HQ is located in Jönköping, Sweden but we operate globally both through manufacturing and sales channels. In the ROL group of companies we are more than 750 employees and with an annual turnover of Euro 120 million.

Är du strukturerad, serviceinriktad och tycker om problemlösning? Som Logistic Coordinator, ROL, Jönköping, har du en viktig roll på ROL då du ansvarar för den dagliga logistiken inom ROL. Du förväntas ha ett lösningsorienterat arbetssätt där du med stor drivkraft och engagemang har möjlighet att påverka och forma logistiken.

Rollbeskrivning och ansvar 
Eftersom ROL är en global koncern innebär rollen att du samverkar med medarbetare såväl nationellt som internationellt. Du rapporterar direkt till Purchase Manager SE, men kommer alltså vara en viktig resurs och samverka även med övriga inom ROL-gruppen. Du förväntas koordinera  transporter, dokument och logistik.

Arbetsuppgifter
Rollen innebär ett omväxlande och utvecklande arbete och kommer i huvudsak - men inte uteslutande - att innefatta följande arbetsuppgifter: 
  • Planera och boka transporter till och från produktionsenheten ex hantering av  tulldokument och reklamationer.
  • Stöd vid upphandling av transporter bl.a. pris och andra faktorer. 
  • Hantera fakturor enligt rutiner.

Kvalifikationer och din profil
  • Eftergymnasial utbildning, gärna med bas i logistik eller liknande.
  • Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
  • Gärna erfarenhet från logistikbranschen.
  • God IT-vana, framförallt i officeprogrammen och vårat affärssystem IFS.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.

Utöver ovan kvalifikationer så söker vi en person som är nyfiken på problemlösning. Du bör vara en god kommunikatör och ha en affärsmässighet i ditt angreppssätt. 

Ansökan 
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under 1 års tid. Detta eftersom nuvarande medarbetare på tjänsten kommer prova ny intern tjänst. Din ansökan till tjänsten vill vi ha senast den 2020-06-30. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta David Magnusson, Purchase Manager SE, på telefon: 036 36 88 92 eller Agneta Persson, Head of HR, på telefon 036 36 89 22. Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan