Operational Purchaser på ROL, Jönköping

The ROL group of companies is a privately-owned business with a rich history that dates back to 1985. For over 30 years, ROL and our subsidiaries have developed and supplied products and solutions used in thousands of retail stores and offices around the world. Our HQ is located in Jönköping, Sweden but we operate globally both through manufacturing and sales channels. In the ROL group of companies we are more than 700 employees and with an annual turnover of Euro 120 million.

Är du en serviceorienterad, ansvarstagande och engagerad person som har en god känsla för att bidra till bra affärer? I rollen som Operational Purchaser har du en viktig roll på ROL och ingår i vårt globala inköpsteam med huvudkontor i Jönköping, Sverige. Din positiva och flexibla inställning passar bra för såväl självständigt som teamarbete - du förväntas ha ett lösningsorienterat arbetssätt där du med stor drivkraft skapar delaktighet och resultat.
 
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Operational Purchser innebär ett omväxlande och utvecklande arbete och kommer i huvudsak – men inte uteslutande – att innefatta följande arbetsuppgifter:

  • Inköp och avrop mot befintliga avtal och leverantörer mot vår svenska produktionssite.
  • Prognoshantering
  • Utveckla arbetet med leverantören för att nå de uppsatta KPI:erna.
  • Planering av lagernivåer
  • Underhåll och registervård i affärssystem
Ytterligare möjligheter inom rollen är att medverka i projektgrupper för att vårda och utveckla våra leverantörer.

KVALIFIKATIONER
Utöver grundläggande kvalifikationer avseende utbildning och erfarenhet så kommer även stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.

  • Relevant utbildning och/eller några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från tillverkningsindustri.
  • Goda kunskaper i att läsa och förstå olika typer av tekniska kravspecifikationer samt obehindrat hantera engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande. 
  • Krav på körkort klass B, och att du har möjlighet till arbetsrelaterade resor.
  • Goda datakunskaper och van användare i Office i allmänhet och Excel i synnerhet. God systemvana, erfarenhet av affärssystemet IFS är starkt meriterande.
Personlighet och engagemang
  • Du är lyhörd och lösningsorienterad – när problem uppstår hittar du kreativa lösningar tillsammans med ditt team som driver er framåt.
  • Du är strukturerad och analystisk – du har förmågan att analysera och komma i mål.
  • Du är förtroendeingivande och kommunikativ – du skapar och bibehåller gott samarbete. 
  • Du är serviceminded och prestigelös – du finns behjälplig till övriga medarbetare och stöttar upp där behov finns.

ANSÖKAN

Din ansökan vill vi ha senast 2019-03-17. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta David Magnusson på telefon 073 663 88 92 eller Marie Abrahamsson på telefon 073 663 88 38. Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Ansökan